Τρίτη 20 Μαΐου 2008

Ημερίδα


Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Φιλοσοφική Σχολή
Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας


Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου • 157 84 Αθήνα

ΗΜΕΡΙΔΑ

Το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών
σας προσκαλεί να παρευρεθείτε στην ημερίδα:

Το Αναμορφωμένο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών
του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας

που θα πραγματοποιηθεί

την Πέμπτη, 22 Μαΐου 2008 και ώρα 9.00 - 18.30
στην αίθουσα εκδηλώσεων (AULA) της Φιλοσοφικής Σχολής του
Πανεπιστημίου Αθηνών στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Πέμπτη, 22 Μαΐου 2008

9.00-9.15

Προσφωνήσεις – Χαιρετισμοί

9.15-9.45

Άννα Ραμού-Χαψιάδη, Παρουσίαση του προγράμματος.

Α΄ Συνεδρία
Πρόεδροι: Γεωργία Αλευρά, Δημήτρης Παντελοδήμος

9.45-12.05


Λίλιαν Καραλή,
Προϊστορική Αρχαιολογία Γ΄: Η Νεολιθική Περίοδος
Νάγια Σγουρίτσα, Η πρόσφατη χρήση του PowerPoint στο μάθημα της Μνημειακής Τοπογραφίας και Αρχιτεκτονικής στη Μυκηναϊκή Ελλάδα
Νότα Κούρου, Ψηφιοποίηση μαθημάτων: πλεονεκτήματα και δυσκολίες. (Η περίπτωση του ΙΑ 27)
Εύα Μπουρνιά, Αρχαία κεραμική τεχνολογία: από την θεωρία στην πράξη
Γεωργία Αλευρά, Αρχαϊκά Αγάλματα και Ανάγλυφα. Από το λατομείο στον τόπο ανίδρυσής τους
Άννα Λαιμού, Το μάθημα της Κλασικής Αρχαιολογίας (ΙΑ 11) και οι δυνατότητες του PowerPoint
Ελευθερία Σερμπέτη, Μάθημα Κλασικής Αρχαιολογίας (ΙΑ 12). Πρώτες εντυπώσεις από την εφαρμογή του PowerPoint στο τρέχον εαρινό εξάμηνο 2007-2008
Κωνσταντίνος Μπουραζέλης, Η διδασκαλία της Ρωμαϊκής Ιστορίας με βάση τη νέα τεχνολογία
Σοφία Ανεζίρη, Κείμενα σε εικόνες: η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στα μαθήματα Επιγραφικής
Χαρίκλεια Παπαγεωργιάδου-Μπανή, Πολιτική και νομισματική κυριαρχία. Η αποτίμηση ενός μαθήματος
Νίκος Γκιολές, Βυζαντινή Αρχαιολογία: Παλαιοχριστινική Αρχιτεκτονική και Ζωγραφική
Σοφία Kαλοπίση και Mαρία Παναγιωτίδη, H ψηφιοποίηση του εποπτικού υλικού και η εφαρμογή των νέων ηλεκτρονικών τεχνολογιών στο μάθημα Βυζαντινή Αρχαιολογία Β΄ (ΙΑ 14)
Ειρήνη Χρήστου, Καθηγητές και φοιτητές vs PowerPoint: Η διαδικασία προσαρμογής και αφομοίωσης της διδασκαλίας του μαθήματος της Βυζαντινής Ιστορίας Α΄ (ΙΙ 13) στις νέες τεχνολογικές μεθόδους
Τριανταφυλλίτσα Μανιάτη-Κοκκίνη, Τα Θέματα Βυζαντινής Ιστορίας στο Στ΄ εξάμηνο: από τη χρήση χαρτών και φωτοτυπημένου βοηθητικού υλικού στην ηλεκτρονική παρουσίαση

12.5-12.40

Διάλειμμα – Καφές

Β΄ Συνεδρία
Πρόεδροι: Κωνσταντίνα Μέντζου-Μεϊμάρη, Ελευθερία Σερμπέτη

12.40-14.00


Βαρβάρα Δεληβοριά, Βυζαντινή Ιστορία: εποπτικές προσεγγίσεις με τη βοήθεια της νέας τεχνολογίας
Κατερίνα Νικολάου, Ο ρόλος της γυναίκας στην πολιτική και κοινωνική ιστορία του Βυζαντίου (ΣΙ 32 Βυζαντινή Ιστορία). Οι σπουδές του φύλου και οι νέες τεχνολογίες στο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας.
Όλγα Κατσιαρδή-Hering, Οι νέες τεχνολογίες: η συμβολή τους στη διδασκαλία μακρών ιστορικών περιόδων. Το παράδειγμα του μαθήματος Ιστορία του Νέου Ελληνισμού Α΄ (ΙΙ 17)
Αναστασία Παπαδία-Λάλα, Ιστορία του Νέου Ελληνισμού (ΙΙ 30, περίοδος της βενετοκρατίας στον ελληνικό χώρο) και χρήση του συστήματος PowerPoint. Νέες μορφές διδασκαλίας ενός παραδοσιακού μαθήματος
Κατερίνα Κωνσταντινίδου, Ένδεια, ασθένεια και περιθώριο στις βενετοκρατούμενες ελληνικές περιοχές (13ος-18ος αι.): ένα νέο σεμιναριακό μάθημα στο πλαίσιο της Ιστορίας της Βενετοκρατίας
Μαρίνα Κουμανούδη, Οικογενειακές σχέσεις, οικονομικές δραστηριότητες και καθημερινότητα στην Ελληνολατινική Ανατολή (13ος-16ος αι.), μέσα από τα συμβολαιογραφικά έγγραφα - Λατινική Παλαιογραφία (ΣΙ 46): Νέες διδακτικές θεματικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις στο πλαίσιο της Ιστορίας της Ελληνολατινικής Ανατολής
Μαρία Ντούρου-Ηλιοπούλου και Νικολέττα Γιαντσή, Πολιτικές και οικονομικές δομές της Μεσαιωνικής Δύσεως (5ος-15ος αιώνας)
Μαρία Κωνσταντουδάκη-Κιτρομηλίδου, Βυζαντινή Αρχαιολογία Δ΄ (ΙΑ 32) . Η ψηφιοποίηση του υλικού ενός μαθήματος με πολύμορφο περιεχόμενο και ευρύ χρονικό φάσμα

14.00-15.30

Διάλειμμα- Γεύμα

Γ΄ Συνεδρία
Πρόεδροι: Άννα Ραμού-Χαψιάδη, Κατερίνα Γαρδίκα, Πλάτων Πετρίδης

15.30-18.40

Μαρία Ντούρου-Ηλιοπούλου, Το Ψηφιακό Εργαστήριο Διδασκαλίας
Χρήστος Δουληγέρης, Εκπαίδευση και Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Σωτήρης Πατρώνος, Αξιοποίηση των Η/Υ και της πληροφορικής στην ακαδημαϊκή έρευνα. Αποτίμηση του σεμιναριακού μαθήματος και σκέψεις για την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στο Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών
Πλάτων Πετρίδης, Διδάσκοντας τη Μεταβυζαντινή Αρχαιολογία με τις νέες τεχνολογίες
Κώστας Ράπτης, Ηλεκτρονική/ψηφιακή υποστήριξη στη διδασκαλία της Νεότερης Ευρωπαϊκής Ιστορίας, τέλη 18ου-μέσα 20ού αιώνα
Δημήτρης Παυλόπουλος, Χαρακτικά του Goya. Ορολογία και Τεχνική
Γιώργος Πλακωτός, Μια αποτίμηση του μαθήματος «Οι κοινωνίες του ιταλικού χώρου από την Αναγέννηση στην (Αντι-)Μεταρρύθμιση»
Μαρία Παπαθανασίου, Ιστορία της Εργασίας στην Ευρώπη (από τον ύστερο 18ο αιώνα έως και την εποχή του μεσοπολέμου): Οργάνωση του σεμιναρίου, παρατηρήσεις και σκέψεις σχετικά με τη λειτουργία του
Κατερίνα Γαρδίκα, Η διδασκαλία της νεότερης ελληνικής Ιστορίας: οργανωτικά και πρακτικά θέματα
Αλέξης Φραγκιάδης, Το σεμινάριο «Προβλήματα οικονομικής ιστορίας: η γαιοκτησία στην Ελλάδα, 1830-1940» - Μια αποτίμηση
Νίκος Παπαναστασίου, Οι τρέχουσες εξελίξεις στο χώρο της νεότερης ελληνικής ιστοριογραφίας σχετικά με την περίοδο 1936-1949
Δημήτρης Αποστολόπουλος, Ελλάδα-Ευρώπη, 1914-1981: βασικές συνιστώσες της ευρωπαϊκής πολιτικής του νεοελληνικού κράτους. Αποτίμηση του σχετικού σεμιναρίου στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας κατά το χειμερινό εξάμηνο 2007-2008

Ανοιχτή συζήτηση με συμμετοχή διδασκόντων και φοιτητών

*Οι ομιλίες θα είναι διάρκειας 10 λεπτών


ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Κατερίνα Γαρδίκα
Μαρία Γκιώνη
Πλάτων Πετρίδης
Αννα Ραμού-Χαψιάδη
Μικέλα Σκούντζου
Αφροδίτη Χασιακού
Ειρήνη Χρήστου

Το έντυπο αυτό τυπώθηκε από το Εκτυπωτικό Κέντρο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ), Μέτρο 2.2 «Αναμόρφωση Προγραμμάτων Σπουδών – Διεύρυνση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», Ενέργεια 2.2.2. «Ολοκλήρωση της διεύρυνσης και αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών», Κατηγορία Πράξεων 2.2.2.α. «Αναμόρφωση Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών», Πράξη «Αναμόρφωση Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών». Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από Εθνικούς Πόρους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: